αναφορές
-
«Καλωσήρθες»
φωτογραφία από πόρτα στη Νίκαια
-
«από τη Νίκαια στην Κοκκινιά»
φωτογραφία αριστερά: επεξεργασμένο στιγμιότυπο (46:11΄΄) από την ταινία της Πνευματικής Εστίας Νίκαιας, 1982: «ΑΠΟ ΤΗ ΝΙΚΑΙΑ ΣΤΗ ΚΟΚΚΙΝΙΑ»
φωτογραφία δεξιά: το ίδιο ακριβώς σημείο τραβηγμένο από λίγο διαφορετική οπτική γωνία έξω από την ξύλινη πόρτα της Μάντρας (δεξιά η Μάντρα μπλόκου Κοκκινιάς κι αριστερά το σχολείο) κοιτώντας από την οδό Θειρών την Κιλικίας προς τα κάτω, 2020»
ΤΑΙΝΊΑ
-
«εδώ»
κείμενο: μεταγραφή προφορικού λόγου από συνέντευξη Γ.Π., 2019
φωτογραφία: μέρος της πρόσοψης του Δημαρχείου Νίκαιας – Αγ. Ιωάννη Ρέντη, με γκράφιτι (SimpleG -Γιώργος Δημουλάς), 2019
-
«αύριο το παιδί θα φύγει»
κείμενο: μεταγραφή προφορικού λόγου από συνέντευξη Π.Γ., 2019
-
«έβγαλε το σκουφί του και το ακούμπησε στη μάντρα»
κείμενο: μεταγραφή προφορικού λόγου από συνέντευξη Π.Γ., 2019
φωτογραφία από το γλυπτό του Μιχάλη Κάσση εντός της Μάντρας
-
«χρόνια φυλακές και εξορίες
κείμενο: μεταγραφή προφορικού λόγου από συνέντευξη Π.Γ., 2019
-
«μικρή Μόσχα"
κείμενο: μεταγραφή προφορικού λόγου από συνέντευξη Γ.Π., 2019
-
«η κόκκινη Νίκαια να γίνει…γαλανόλευκη»
σκίτσο σύνθεση με μέλη της Χρυσής Αυγής, 2019
εκδήλωση για τα δυο χρόνια Πυρήνα Νίκαιας - ομιλία Παναγιώτη Ηλιόπουλου
βιντεοχρονολόγιο του Omnia-tv : «Η Δίκη της Χρυσής Αυγής» - 186 (στο 2:25)
ΒΙΝΤΕΟΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ
-
«Παύλος Φύσσας»
σκίτσο σύνθεση,2020
στίχοι από το τραγούδι “Ζόρια" του Παύλου Φύσσα (Killah P), που δολοφονήθηκε, εγκλωβισμένος από μέλη της Χρυσής Αυγής Νίκαιας, στις 18/9/2013
ΤΡΑΓΟΥΔΙ
-
«Οδός Φύσσα, Κερατσίνι»
φωτογραφία μνημείου για τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα (οδός Παύλου Φύσσα, πρώην Π. Τσαλδάρη, Κερατσίνι), 2019
-
«πλατεία 17ης Αυγούστου 1944»
σκίτσο πλατείας 17ης Αυγούστου 1944, όπου απεικονίζεται η εκκλησία, το μνημείο, η Μητρόπολη και η μάντρα
κείμενο: μεταγραφή προφορικού λόγου από συνέντευξη Π.Γ., 2019
κείμενο: μεταγραφή προφορικού λόγου από συνέντευξη Γ.Π., 2019
-
«η πόρτα της Μάντρας»
σκίτσο της πόρτας της Μάντρας, 2019
-
«πρόσφυγας»
κείμενο: μεταγραφή προφορικού λόγου από συνέντευξη Γ.Π., 2019
φωτογραφία έξω από τη Μάντρα, 2020
-
«οι εκτελέσεις»
κείμενο: μεταγραφή προφορικού λόγου από συνέντευξη Π.Γ., 2019
φωτογραφία του μαντρότοιχου από τη Μάντρα Μπλόκου Κοκκινιάς, 2020
-
«Μνημείο Πεσόντων»
φωτογραφία μνημείου πεσόντων στην Πλατεία 17η; Αυγούστου 1944, επί της οδού Κύπρου, 2020
κείμενο: μεταγραφή προφορικού λόγου από συνέντευξη Π.Γ., 2019
-
«το χρονικό»
Οι πληροφορίες για τη συγκεκριμένη ενότητα είναι από
τον ιστότοπο του Δημοτικό Μουσείο Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος
.
τα έντυπα του Δήμου της Νίκαιας για τη Μάντρα Μπλόκου Κοκκινιάς στο τμήμα «η μάχη της Κοκκινιάς»
το λεύκωμα του Δήμου Νίκαιας: «Το μπλόκο της Κοκκινιάς – Χρονικό Μνήμης - 2004», κεφ. «Οι αιτίες και η λογική των μπλόκων»
φωτογραφία του βιβλίου «το μπλόκο της Κοκκινιάς»- 2004, Δήμος Νίκαιας, 2019
-
«Μητρόπολη Νίκαιας»
κείμενο: μεταγραφή προφορικού λόγου από συνέντευξη Γ.Π., 2019
-
«τυχαίο;»
κείμενο: μεταγραφή προφορικού λόγου από συνέντευξη Κ.Σ., 2020
-
«πορεία»
αφίσα της πολιτικής ομάδας: «μπλόκο στην εξουσία»
ΜΠΛΟΚΟ ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ
-
«χάρτης»
χάρτης από το google earth με επεξεργασία»
ΧΑΡΤΗΣ
-
«υπό τη σημαίαν της Εκκλησίας»
φωτογραφία της Μητρόπολης Νίκαιας, 2020
ΕΘΝΙΚΟ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ
-
«Κοκκινιά»
σκίτσο σπιτιού στην Κοκκινιά!
-
«προσφυγικός συνοικισμός»
Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, Ινστιτούτο Ιστορικών Ερευνών
Ε.Ι.Ε.
-
«τείχη»
φωτογραφία: μέρος της πρόσοψης του Δημαρχείου Νίκαιας – Αγ. Ιωάννη Ρέντη, με γκράφιτι, 2019
-
«αγωνιστής της Αντίστασης»
σκίτσο Στέλιος Καρδάρας – Μιχάλης Γενίτσαρης,2019
-
«ο λόγος»
ΑΡΧΕΙΟ ΕΡΤ
-
«ένα παιδί που ήτανε στο ΕΑΜ»
Σημειώνεται ότι ο Στέλιος Καρδάρας δολοφονήθηκε μια μέρα μετά το μπλόκο στις 18/8/1944 στην περιοχή του Ρέντη
σκίτσο Στέλιος Καρδάρας, 2019
ΑΡΧΕΙΟ ΕΡΤ - Ο Γενίτσαρης αφηγείται
-
«αριστερός ήταν ο Θανάσης μας, πολύ»
κείμενο: μεταγραφή προφορικού λόγου από συνέντευξη Σ.Σ, 2019
φωτογραφία: Μουσείο Μάντρας Μπλόκου Κοκκινιάς, 2019
-
«το πηγάδι»
φωτογραφία: οδός Αμερικανίδων Κυριών, 2020
-
«Διαμάντω Κουμπάκη»
σκίτσο: Διαμάντω Κουμπάκη, 2019
-
«εκεί με εκτέλεσαν»
Ιστορικό αρχείο της Εθνικής Αντίστασης και του ΔΣΕ
ΑΡΧΕΙΟ
-
«βλέπε άκου σώπα»
κείμενο: μεταγραφή προφορικού λόγου από συνέντευξη Κ.Σ., 2020
φωτογραφία: «τα χέρια όταν μιλάνε», 2019
To "βλέπε άκου σώπα»: αναφορά σε επιγραφή από το μπλοκ 15 στο στρατόπεδο του Χαϊδαρίου
-
«η κούνια»
κείμενο: μεταγραφή προφορικού λόγου από συνέντευξη Σ.Σ, 2019
φωτογραφία: πρόσοψη 14ου Δημοτικού Σχολείου Νίκαιας, με γκράφιτι (SimpleG – Γιώργου Δημουλά) που «συνομιλεί» με την ιστορία του μπλόκου της Κοκκινιάς, 2019
-
«πάντα»
φωτογραφία από το κτίριο Καχραμάνογλου στο Κερατσίνι, 2019
συνθετική εικόνα από το Μουσείο Μάντρας Μπλόκου Κοκκινιάς και από το γκράφιτι της ομάδας Political Stencil για τον Παύλο Φύσσα, 2020
POLITICAL STENCIL
-
«η πιο βρώμικη δουλειά»
φ κείμενο: μεταγραφή προφορικού λόγου από συνέντευξη Γ.Π., 2019
φωτογραφία από εγκαταλειμμένο σπίτι στη Νίκαια, 2019
-
«τάγματα ασφαλείας»
κείμενο: πληροφορίες από το βιβλίο του Τάσου Κωστόπουλου «Η αυτολογοκριμένη μνήμη. Τα τάγματα ασφαλείας και η μεταπολεμική εθνικοφροσύνη», εκδόσεις: Φιλίστωρ, (σ16)
-
«και το λόγο έχει η «δικαιοσύνη»
πληροφορίες και αντιγραφή από το βιβλίο «η αυτολογοκριμένη μνήμη. Τα τάγματα ασφαλείας και η μεταπολεμική εθνικοφροσύνη» (2005) του Τάσου Κωστόπουλου, Αθήνα: Φιλίστωρ (σ76-79)
-
«στον 21ο αιώνα»
συνθετική εικόνα από σκίτσο και από την εικόνα για την καμπάνια για την καταδίκη της Χρυσής Αυγής «Δεν είναι αθώοι»
αποσπάσματα από ομιλίες του Ν. Μιχαλολιάκου9)
ΟΜΙΛΙΕΣ
-
«τους δίνανε στενά, να τους χωρέσουν όλους»
κείμενο: μεταγραφή προφορικού λόγου από συνέντευξη Π.Γ., 2019
φωτογραφία, 2020
-
«πάροδος»
φωτογραφία, οδός Τσαλδάρη, 2020
-
«εργάτης τιμημένος»
κείμενο: μεταγραφή προφορικού λόγου από συνέντευξη Π.Γ., 2019
αναφορά στο τραγούδι του Παναγιώτη Τούντα: «εργάτης τιμημένος», 1933
ΤΡΑΓΟΥΔΙ
-
«αναγνώριση της Εθνικής Αντίστασης»
σκίτσο επεξεργασμένο από την ομιλία του Ανδρέα Παπανδρέου (1982) στη Βουλή, 2020
ΟΜΙΛΙΑ
-
«αυτές οι συζητήσεις ξυπνούν πονεμένες μνήμες»
κείμενο: τα στοιχεία που αναφέρονται είναι απο το ακόλουθο βίντεο
ΟΜΙΛΙΑ
Σημειώνεται ότι όλες οι φωτογραφίες και τα σκίτσα αυτού του ιστότοπου με εξαίρεση τις συνθετικές εικόνες: 20 & 38 είναι της ερευνήτριας και η δημιουργία τους είναι μέρος της συνολικής εργασίας.